Як людині зі статусом внутрішньо переміщеної особи укласти декларацію з сімейним лікарем ?

 

         Ви вимушені були покинути своє постійне місце проживання і переїхати в інший регіон? Ваш сімейний лікар чи педіатр залишився за попереднім місцем проживання?  На новому місці проживання у вас народилася дитина? Саме в таких ситуаціях опиняються люди зі статусом вимушено переміщеної особи. Незалежно від місця проживання або реєстрації, вони можуть в повному обсязі отримувати медичну допомогу.

 

        Оскільки медична допомога не прив’язана до місця реєстрації чи проживання, внутрішньо переміщена особа може вільно обирати сімейного лікаря, терапевта і педіатра для укладення декларації у будь-якому медичному закладі. Як це зробити, розповідаємо далі. 

 

  1. Визначитися з лікарем 

       Спочатку потрібно обрати найближчий або найбільш зручно розташований заклад первинної медичної допомоги. Це може бути як комунальний заклад, так і приватний або лікар ФОП, з договором із НСЗУ. Знайти їх можна за допомогою аналітичної панелі (дашборду) Електронна карта місць надання первинної медичної допомоги. Використовуйте фільтри, щоб швидко отримати потрібну інформацію про заклад:

  • населений пункт;
  • форма власності (комунальна чи приватна, ФОП);
  • спеціалізація лікарів (сімейний лікар, терапевт, педіатр);
  • ПІБ лікаря, якщо знаєте конкретного лікаря і хочете перевірити, чи можна з ним укласти декларацію.

 

Після вибору фільтрів, на дашборді з’явиться інформація про заклад:

  • адреса, графік роботи і контакти медичного закладу
  • дані про кожного лікаря первинної медичної допомоги: прізвище, ім’я по батькові та кількість декларацій, які лікар вже має. 

 

       Другий спосіб знайти лікаря первинної медичної допомоги  –  зателефонувати до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. Оператор в телефонному режимі допоможе знайти найближчий заклад первинної медичної допомоги та перелік лікарів, які укладають декларації. Оператор назве адресу, контакти закладу і його графік роботи. Зателефонуйте в заклад та запишіться до лікаря для укладення декларації.

 

           Укладення декларації як в комунальному закладі, так і в приватному,  –  безоплатні. Обмежень на кількість звернень до лікаря або отримання направлень немає.

 

  1. Що потрібно для укладення декларації

 

Для укладення декларації потрібно записатися на прийом до обраного лікаря. Зробити це можна через реєстратуру медзакладу.

 

На прийом пацієнту потрібно взяти:

  • паспорт
  • ідентифікаційний код
  • свідоцтво про народження дитини – якщо декларація укладатиметься із педіатром або сімейний лікар обслуговуватиме дитину
  • телефон, на який приходитимуть смс з електронної системи охорони здоров’я. Зокрема, смс з кодом підтвердження про вибір лікаря.

 

Якщо ви вже маєте укладену декларацію з іншим лікарем – з нею нічого робити не треба. Укладання нової декларації автоматично фіксується в електронній системі охорони здоровʼя та водночас анулює попередню.

 

Маючи декларацію з лікарем первинної медичної допомоги, пацієнт зі статусом внутрішньо переміщеної особи отримує безоплатні послуги з діагностики та профілактики найпоширеніших захворювань, консультації щодо здорового способу життя, е-направлення до лікарів-спеціалістів, е-рецепти на ліки, щеплення відповідно до календаря профілактичних щеплень, може оформлювати довідки, листки непрацездатності тощо.