Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області інформує
Щодо організації роботи з погашення податкового боргу
В управлінні по роботі з податковим боргом головного управління ДПС у Чернігівській області повідомили, що станом на 01.08.2024 сума податкового боргу по Чернігівській області складає 1168,1 млн гривень.
З метою надходження сум податкового боргу до бюджету, фахівцями управління постійно вживаються заходи щодо його погашення. Завдяки цьому та сплаті сумлінними платникам податків Чернігівщини протягом січня-липня ц. р. збільшено надходження до Зведеного бюджету України та скорочено податковий борг по області на 51 млн гривень.
Проводиться робота щодо інформування платників податків юридичних та фізичних осіб про наявність сум податкового боргу шляхом надсилання податкових вимог платникам, направлення переліків боржників до територіальних громад тощо.
Разом з цим повідомляємо, що платник податків має змогу самостійно ознайомитись з детальною інформацією щодо наявної заборгованості в Електронному кабінеті (доступний за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/), або у мобільному застосунку «Моя податкова» (доступний для телефонів як на платформі Android, так і IOS).
Про зміни до форми Звіту про контрольовані операції
Головне управління ДПС у Чернігівській області нагадує, що наразі триває кампанія з подання Звітів про контрольовані операції за 2023 рік ( граничний термін подання до 1 жовтня) та здійснюється за новою формою..
З 06.02.2024 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.12.2023 № 673 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21.12.2023 за № 2223/41279, зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 27.12.2023 № 725, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2023 за № 2281/41337 (далі – Наказ № 673).
Відповідно до Наказу № 673 внесено зміни до:
- форми Звіту про контрольовані операції, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 № 8 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за № 187/28317, зокрема, її викладено в новій редакції;
- Порядку заповнення Звіту про контрольовані операції.
Електронна форма Звіту про контрольовані операції доступна для завантаження на вебпорталі ДПС у розділі: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів/Звіт про контрольовані операції (коди форми J014707, J0147107, J0147207).
Щодо припинення автоматичного формування нових сертифікатів відкритих ключів користувачів Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг ДПС України
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2024 №88 «Про внесення змін до пункту 6 Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», визнано такою, що втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 № 300 “Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг”, якою була передбачена можливість автоматичного формування нових сертифікатів раніше засвідчених відкритих ключів для користувачів електронних довірчих послуг віддалено, без особистої присутності таких користувачів.
Враховуючи вищезазначене, повідомляємо, що Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) припинено автоматичне формування нових сертифікатів відкритих ключів користувачів за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів терміном дії на один рік.
В зв’язку з цим, пропонуємо перевірити термін дії власних сертифікатів відкритих ключів на вебсайті Надавача (https://ca.tax.gov.ua) в розділі «Пошук сертифікатів та СВС», вказавши реквізити власника сертифіката в полі «Реєстраційний номер облікової картки платника податків/УНЗР ID картки» та натиснути кнопку «Пошук».
У разі необхідності можна скористатися функцією «Повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом» за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом»/ On-line (http://ca.tax.gov.ua/manage-certificates) або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
До якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС може звернутись платник податків для отримання ЕДП?
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області повідомляє, що платник податків може звернутись до будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – КНЕДП ДПС) для отримання електронних довірчих послуг.
При цьому ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності. З інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів КНЕДП ДПС можна ознайомитись на вебсайті КНЕДП ДПС (https://ca.tax.gov.ua) – в розділі: Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».
Чи може один СГ отримати в Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС на одну і ту ж саму особу декілька КЕП?
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області звертає увагу на те, що відповідно до п.п. 23 п. 1 ст. 1 Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Закон № 2155 не обмежує суб’єкта господарювання мати декілька КЕП.
Отже, суб’єкт господарювання може отримати в Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України декілька КЕП. Такі отримані КЕП є різними, оскільки засобами кваліфікованого електронного підпису чи печатки забезпечується належний рівень унікальності пари ключів, що ними генеруються.
Чи можна зазначити посаду працівника юридичної особи у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа електронного підпису, отриманому КНЕДП ДПС?
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області звертає увагу, що формою реєстраційної картки для юридичної особи, затвердженою наказом ДПС від 21.12.2022 № 930 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг» не передбачено зазначення посади працівника юридичної особи у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа електронного підпису, отриманому у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України.
Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області