ДО УВАГИ РОБОТОДАВЦІВ
До уваги роботодавців, у яких відбулись зміни у трудових відносинах з працівниками після 8 червня 2024 року!
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650 “Деякі питання бронювання призовників під час воєнного стану”, яка набрала чинності 8 червня 2024 року, не пізніше ніж протягом наступного дня після прийняття працівника на роботу роботодавці мають подати відповідні відомості через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі з обов’язковим накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Разом з тим у період до 15.07.2024 – дати завершення апробації запровадженого на веборталі електронних послуг Фонду в кабінеті страхувальника нового сервісу, роботодавці мають можливість подати відомості про трудові відносини з працівниками, що мали місце в період з дати набрання чинності постанови Уряду № 650.
Важливо!
Починаючи з 15.07.2024 можливо буде подати лише відомості про зміни в трудових відносинах, які відбулись не пізніше ніж протягом наступного дня після події.
За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області
Подання Пенсійному фонду України відомостей про трудові відносини з працівником: топ-5 актуальних питань
- Чи всім страхувальникам потрібно відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» подавати відомості про працівників?
Відомості мають подавати органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних сил України, інших військових формувань в особливий період, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Пенсійний фонд України не має повноважень визначати перелік страхувальників, які відповідають зазначеним умовам.
Чи потрібно видаляти подані дані, якщо страхувальник не підпадає під умови, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650?
Дані видаляти не потрібно. Відомості про працівників, які надійшли через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, завантажуються до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та зберігаються в ньому. Такі відомості буде враховано при формуванні електронної трудової книжки працівника.
Куди і як звертатися в разі виникнення питань щодо подання відомостей через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України?
До територіальних органів Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку страхувальника:
- через сервісні центри Пенсійного фонду України, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг;
- засобами поштового / електронного зв’язку – на адресу органу Фонду;
- онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або мобільний застосунок “Пенсійний фонд”.
Як швидко оновляться дані, подані страхувальником / застрахованою особою, у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування?
У разі подання відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» відомостей через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, дані в реєстрі застрахованих осіб будуть оновлені впродовж доби.
У разі подання уточнюючих звітних відомостей оновлення даних реєстру застрахованих осіб буде здійснено впродовж доби після успішного опрацювання звітних відомостей.
У разі подання працівником особисто анкети для зміни даних у реєстрі застрахованих осіб оновлення даних реєстру буде здійснено впродовж п’яти робочих днів.
Чи потрібно подавати скановані копії трудової книжки та інших документів про набутий трудовий стаж?
Так, якщо відповідні записи в трудовій книжці та/або документи містять дані про роботу і про призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення за періоди до 10.06.2021 (набрання чинності Закону України від 05.02.2021 №1217 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі”).
Або якщо в трудовій книжці є записи після 10.06.2021 щодо призупинення / поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, нагородження або заохочення.
Відомості про трудову діяльність у вигляді сканованих копій трудової книжки та індивідуальних документів про стаж працівника подаються страхувальником за працівників або самим працівником до територіального органу Пенсійного фонду України особисто або через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі з обов’язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Для цього на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України передбачено блок «Комунікації з ПФУ / Відомості про трудову діяльність (трудова книжка)».
Питання врегульовано:
- Законом України від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі»;
- постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.2019 № 1084 «Про запровадження обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі»;
- Порядком подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 12.03.2021 № 11-1.
За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області